Välkommen till min nya blogg!

publicerat i Allmänt;


Mitt första inlägg... Det borde handla om skrivandet som alltid funnits i mitt liv. Sedan jag var liten har jag älskat papper, penna, klister, sax osv och att sitta timmar med att skriva egna böcker, brev, dagböcker osv. Jag skriver för att "skriva av mig". För att få känslor och tankar ner på pappret så jag förstår bättre och kan se saker ur olika perspektiv. Jag skriver för att andra personer ska förstå mig bättre då jag inte alltid kan förklara i ett samtal.

Jag har alltid intresserad mig för människor, för resor och för mat. Runt året 2000 skapade jag en hemsida, då det var rätt nytt med egna privata hemsidor, om matrecept. Jag hade över 800 inskrivna matrecept och sålde den till slut då jag ville att den skulle få växa och utvecklas mer än jag klarade av. (Matrecept.com hette den.) Tyvärr så levde den inte vidare med den nya ägaren.

Lever sedan två år med min sambo och varannan helg med min bonusson, utanför Norrköping i ett stort hyrt hus med skog runt omkring oss. Jag är utbildad lärare och arbetar nu som studierektor på en folkhögskola och stortrivs. Jag har också förtroendeuppdrag från kommunen med att vara god man och förvaltare till några som inte fixar sin egen ekonomi och det ger mig det där lilla extra med att få insyn i hur de med behov av stöd har det i kommunen och hur dem själva tänker. Så bloggen kommer nog att handla om det mesta mellan himmel och jord. Och du får gärna följa med och läsa mina tankar. Tyck gärna till också! Välkommen!

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Härligt Frida, jag är på o vill följa dina funderingar:)

Svar: Välkommen! Bara att slå följe! :)
Frida Dahlström

2:a kommentar, skriven , av Robex Lundgren:

fin bild

Svar: Tack!
Frida Dahlström

3:e kommentar, skriven , av ♀ THE REVOLT ♀:

Så fiiin due!:o

Svar: Tack! :)
Frida Dahlström

4:e kommentar, skriven , av Emelie:

Jätte bra och spännande blogg! :)

Svar: Tackar! :)
Frida Dahlström

Kommentera inlägget här :