På hugget!

publicerat i Allmänt, Arbete;
                                        

Efter att inte direkt arbetat på 1,5 månad förutom några dagar, så känner jag mig som en fullblodshingst. Vill bara få kasta mig iväg och göra det jag kan bäst! Efter välbehövlig vila och tid för känslor och huvud att hinna ifatt efter allt som hänt, så är nu hela jag redo. Härlig känsla!
 
Det är säkert nu någon klok säger att skynda långsamt, ta inte ut sig för fort osv. Jag är mer den som nyttjar energin när jag har den, och då kör jag. När den är låg, tar jag välförtjänt lugnt och efter någon dag eller två är energin tillbaka. Har dock lärt mig att anpassa mig efter kollegorna och medarbetarna då många kan uppfatta att man är stressad när man är effektiv, har mitt tempo och inne i ett flow. Gäller att hitta balansen mellan sitt eget bra tempo, göra saker med kvalité och eftertanke och samtidigt tänka på omgivningen och hur de uppfattar en.
 
Så nu står jag i spiltan rent mentalt och nästan tuggar fradga känns det som. Jag har solat, badat, ätit gott, skrattat, älskat och gråtit - nu vill jag vara produktiv, effektiv och känna den där sköna känslan när man åter har saker på gång och känner sig nyttig. Nu kör vi! :) 

Taggar: Arbete, laddad;

Kommentera inlägget här :